donderdag 7 maart 2013

Clinic Nadieh Haarsma

Vandaag kreeg ik een mailtje of ik interesse had om deel te nemen aan een clinic van Nadieh Haarsma op de Westpoint Stables. "Nooit van gehoord", dacht ik eerst... en toen even googelen.

Spontaan besloot ik om JA te zeggen. Gisteren had ik nog gereden en dat gaat helaas behoorlijk moeizaam. Stap en draf ging goed en zelfs de zijgangen beheerst hij best goed (al vraag ik me soms af of hij dat wel ècht goed doet), maar zodra ik hem in galop zette kwam er fel verzet. Ik weet op zo'n moment niet of ik dan door moet zetten of juist niet. In onze smalle rijbak verliest hij nogal snel zijn evenwicht en dan heb ik het lef niet om hem los te laten, bang dat we op ons gezicht gaan. Ook wil ik hem niet nog meer ongemak bezorgen dan dat hij al heeft.

Hoog tijd voor les dus, maar waar ga ik heen? Naar iemand die vindt dat ik hem aan de teugel moet rijden en erdoor moet duwen? Nee, dat voelt niet goed. Naar iemand die een uur met de trailer weg zit? Hmmm... nee ook niet echt ideaal.

Nadieh is een wedstrijdruiter in de all around klassen en traint ook paarden en geeft les. Het proberen waard! Westpoint Stables was me bij nader indien wel bekend, ik was er zelfs al een paar keer geweest.

Hier ook even de link naar de advertentie: http://www.arrowsallaroundhorses.nl/15-nieuwsberichten/54-clinic-westpoint-stables-17-maart.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten