maandag 11 maart 2013

Cardio fitness met Klommel



Gisteren was het dan aan mezelf om de kalk te strooien. Dat moest eigenlijk al eerder gebeuren (in februari), maar andere dingen waren belangrijker.

Eerder al had ik 25 zakken kalk gekocht met mijn kleine auto. Daar moest ik twee keer voor rijden, haha. Ook had ik op advies een meststrooier gekocht.

Gisteren trok ik dus met meststrooier gevuld met kalk de wei in. Daar ging het al mis. Het ding liep meteen vast in de rijbak. Dat ding met 20 kilo kalk en al in mijn kruiwagen gehesen en zo de wei in gesleept. Ik begon bovenaan. De zwaartekracht zou me wel helpen. Mijn g*d, wat was dat zwaar. Het rotding (inmiddels bevorderd van ding tot rotding, of "sjtomme klommel" zoals ik het in het Limburgs mompelde) wilde met geen mogelijkheid door de klei. Als ik ertegen duwde, bleven de wielen steken en kiepte de klommel voorover. Gaf ik dan weer een schop tegen het frame, dan sprong de kalk alle kanten uit en had ik een plek met veel kalk en een plek zonder :(.
Nu niet stiekem lachen, hè!

Al snel besloot ik dat dit het niet ging worden en dat de klommel terug naar de winkel ging. Ik ging met de hand de kalk verspreiden en dat ging nog best gemakkelijk.Net op dat moment belde toevallig diegene die me de klommel had aangeraden. Ik probeerde vriendelijk te blijven... zij kon er niks aan doen dat ik er niet mee kon omgaan.

Toen klommel half leeg was, moest ik er weer mee slepen naar een nieuwe spreidplaats. Stom genoeg, verbaasde het me dat hij nu wel soepeler liep. Ik trok de schuif nog maar eens open en ja hoor, daar gingen we! Gelukkig!! Wat had ik nu geleerd: niet te vol maken.

Ik moest wel steeds terug de berg op om nieuwe kalk te halen, maar 6 uur en 22 zakken kalk later, had ik alles klaar. Het meeste had ik uiteindelijk toch gedaan met de strooier. En als je "blik op oneindig, verstand op nul" werk bent aan het doen, dan dwalen je gedachten af.... naar hoe die zakken kalk zichzelf de wei in zouden slepen... of misschien, iets realistischer, kon ik Lightning voor de koets zetten en dan de zakken op de koets? Over een paar weken zijn kilo's kunstmest aan de beurt, dus dat ga ik dan proberen. Klommel mag dan ook weer van de partij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten