donderdag 16 mei 2013

Reata

Ondertussen is het alweer een paar weken geleden, maar op 25 april arriveerde Reata. Net die dag ging ik zelf op vakantie, niet erg handig, maar het waren de eigenaren van Jenny die hun tweede paardje naar Sweikhuizen haalden. De eerste tijd boterde het niet echt. Jenny verdedigde Lightning tegen Reata. Lightning wilde Reata wel wilde versieren, maar Reata moest hem niet. Tegen Furi deed ze wel ok. Op hun blog staan een paar leuke berichten met veel foto's erbij:
Reata in Sweikhuizen
De tweede dag

Toen ik eenmaal terug was, maakte ik me toch wel zorgen. Ik liep ook net op een verkeerd moment de wei in. Ik hoorde geluiden van ruzie makende paarden en trof Reata die Lightning in een hoek dreef en beet, waarop Lightning haar een trap gaf. Oei! Lightning wilde naar me toe komen, maar mocht niet van Reata, ze was erg fel op hem. Jenny en Furi stonden op afstand. De dagen daarna bleken Jenny en Reata al vriendschap te hebben gesloten, maar Reata moet Lightning helaas nog niet. Gek eigenlijk, want normaal versiert hij alles wat los en vast zit. Reata en Furi zijn leuk met elkaar en groomen elkaar ook.

Gelukkig is er ruimte genoeg, maar Lightning uit de wei halen is een hele klus. Reata is namelijk erg mensgericht en komt altijd naar je toe. Leuk, maar dan kom ik dus niet meer bij Lightning. Met een beetje geduld geeft Reata op en kan ik hem gaan halen. Dan merk je pas goed dat paarden er echt aan moeten wennen om ineens 24 uur in een kudde te leven. Jenny was in het begin ook onrustig. Nu Reata er is, merk ik pas hoe zeer Jenny gekalmeerd is. We moeten weer allemaal even wennen, ik ook ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten