zondag 12 mei 2013

Lala en Lightning kijken uit over Valkenburg


Tijdens mij vakantie heeft een klasgenootje op Lightning gereden. Met een nieuwe merrie in de kudde, was hij erg onrustig geweest, maar had niet met zijn hoofd geschud. De dag nadat ik terug was, ben ik weer met haar een rondje gegaan (ik op de MTB). Hij was rustig, maar schudde vreselijk met zijn hoofd. Na een klein uurtje hield dat op. Twee dagen later heb ik in de bak gereden en na 20 minuten afgestapt: het schudden was zo erg dat ik niet fatsoenlijk kon rijden. Daarna ben ik wel nog een rondje naar buiten geweest en deed hij het niet.

Zondag ging ik in Valkenburg bij Lala rijden. We hebben gereden via Sibbe en Bemelen, een mooie route met lange paden en mooie bossen. Er was zelfs een bosje waar ik nog nooit was geweest. Op de foto komen we net dat bosje uit. De paarden waren lekker rustig samen en makkelijk te rijden. Behalve... het hoofdschudden. Het begon al snel nadat we vertrokken... het regende wel iets. Steeds als er druppels vielen (en dat was nogal vaak), schudde hij met zijn hoofd. Erg jammer, het leidt zo af en ik vind het zo zielig voor hem dat hij nog niet eens een regendruppel kan verdragen. Verder was het wel een leuke en mooie rit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten