zaterdag 18 mei 2013

Jenny gewond


Vanmorgen liep ik de wei in om Lightning te halen voor een ritje. Zoals iedereen met dieren wel weet, lopen die dingen soms anders... Ik had Lightning te pakken, zonder dat Reata zich ermee bemoeide, een hele prestatie op zich, en loop richting uitgang als ik Jenny zie lopen. Ze mankt licht en ik zie meteen dat er een flap vel los langt aan haar voorbeen: Oei! Lightning halster weer af, Jenny halster om (ze kijkt me enigszins verbaasd aan) en ik loop met haar naar de uitgang: maar even goed kijken wat daar mis is. Daar kom ik de eigenaar van Furi tegen, die me nog verbaasder aankijkt: "je hebt het verkeerde paard vast!" We spoelen de wond af en het bloedt niet meer, maar er komt wel pus uit. Ook is de kogel dik. Ondertussen bel ik haar eigenaar, want ik denk dat het toch dierenartswerk is i.v.m. vuil onder de wond.

De eigenaren en dierenarts komen vrij snel. Ze zit nu in verband met een hoefzak erom. Het enige dat ik kan doen op zo'n moment is adequaat handelen, maar ik zie aan haar eigenaar dat ze erdoor geraakt is (en kan me dat heel goed voorstellen). Dan weet ik niet wat ik moet doen...

Jenny zelf is er niet zo van onder de indruk en het dagelijkse leven gaat gewoon door. We gaan nog lekker lunchen en oefenen met Furi en Reata met de voerzakken en ook dat gaat absoluut probleemloos. Ik heb meteen nog twee emmertjes gereserveerd op internet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten