woensdag 29 december 2010

Les

Vorige week had ik nog eens les. Ik zou eigenlijk weer naar Olivier in Borkel en Schaft gaan, maar een dik uur rijden met de trailer is met dit Oostenrijks weer geen doen.


We hebben Trail geoefend met balkjes stappen, draven en galopperen. Het is niet zo simpel om er maar even overheen te lopen. Je moet paslengte kunnen beïnvloeden en hij moet zijn benen optillen. In stap oefen ik dat nooit. Stom eigenlijk… want ook dat is best al lastig. Ik zie zo’n wedstrijd en denk dan: “hup, erover!”. Dat daar een stukje techniek en met geduld opgebouwde oefening achter zit, vergeet ik dan. In draf ging het na een paar keer oefenen best aardig. Hij corrigeert zichzelf ook en paslengte hadden we al vaker geoefend. Ik moet voorzichtig zijn met hulpen omdat hij meteen reageert en hij mag niet bang worden voor de balken. We hebben het zelfs in galop geprobeerd. Over 1 balk dan. De vorige keer ging dat behoorlijk mis waarbij hij er echt over viel. Nu met toezicht was ik wel onzeker, maar ging het wel. Als hij zelf zijn pas verandert om er overheen te gaan, meen ik al dat het mis is. “Er gebeurt toch niks”, zei ze, “het is juist goed dat hij dat zelf doet”. Tja, moet ik haar wéér gelijk geven! LOL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten