zondag 2 augustus 2009

Against all odds

Mensen die mij en Lightning al wat langer kennen weten wat ik daarmee bedoel. We hebben de wedstrijd met succes volbracht! Wie had dat ooit gedacht? Wel gehoopt natuurlijk... ben super trots op ons. Een ooit zó ziekelijk paard en een ooit zó angstige ruiter.

We hebben er 2h:34m over gedaan. Dit betekende 20 min over de minimale tijd en 20 min onder de maximale tijd. Op papier was het 28 km, de GPS gaf 31 aan. Een gemiddelde snelheid van 12 km/h. Hartslag vóor 34, na 44. Verder geen opmerkingen. Super gedaan jongen!

Ik was er samen met een ervaren ruiter met een Arabier die ik in eerste instantie volgde. In het moeras raakte ik haar kwijt. Wij moeten nog wennen aan het duiken voor de takken en het wegzakken in de diepe modder. Ook op het 3km stuk asfalt dat volgde gingen we niet zo lekker. Hij had zich in het begin redelijk opgefokt (of ik?) en we hadden een flinke dip. Na de groomplaats waar we wat konden drinken pakte hij het weer op en kwamen we in een mooie tijd over de finish. Ik vond het wel zwaar. Het competitie-element en vreemde omgeving is best stressvol en je eist dan het uitsterste van paard en jezelf. Tja, dat hoort bij een wedstrijd.
We konden rekenen op 2 grooms die erg geholpen hebben. Bedankt, het is een hele zorg minder.

1 opmerking:

  1. Je hebt er ook hard genoeg voor gewerkt, met en voor hem, gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen