donderdag 27 augustus 2009

Engels II

http://lightningph.blogspot.com/2009/08/engels.html
In dit bericht schreef ik enthousiast over het Engelse zadel dat we zouden proberen. Het opstappen was al een hele klus, ik donderde er bijna over de andere kant weer af. Ook had ik de beugelophangijzertjes (hier is vast een naam voor) niet dichtgemaakt. Gelukkig had ik een toeschouwer die wel wist hoe het werkte.
En wat was ik van plan? Gewoon Western rijden op een Engels zadel?? Hahahaha. Dat gaat dus niet… Knieën aan de wrongen, tenen naar binnen en rijden. Beugels geven geen houvast, die wrongen wel. Maar waarom bleven die dingen niet op de plaats zitten? Zo leek het wel, maar mijn knieën wilden niet mee. In stap en galop ging het best, maar in de draf dus niet. Ik leerde snel dat Western zadels zijn om op te zitten en Engelse zadels om op de rijden! Oefenen blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten