zaterdag 8 augustus 2009

Quarab

Sunny (Quarab) links, Lightning rechts
Quarab Puck met haar Quarab zoon Iskander (Spirit Horses)

Nog zo'n droompaard: de Quarab. Voor wie het niet weet: een Quarab is een kruising Quarter/Paint met volbloed Arabier.

Wie dagdroomt er niet eens over een zak ongeteld, een halve provincie aan grond en zeeën van tijd? Wat zou ik ermee doen? Een gangenpaard (van die stiekeme interesse had ik al eens verteld ☼ Lightning ☼: Vreemdgaan) kopen èn een Quarab. Ik vind Arabieren namelijk ontzettend mooi, maar een beetje fel voor mijn smaak. Dus de combinatie met het fijne karakter van de Quarter en de net iets stevigere bouw, maakt ze voor mij ideaal.

Bij ons op stal staat er een: Sunny (een half broer van Lightning!)
En bij Spirit Horses staan er een stel (maar ze doet ze niet weg :( )
En op deze stal fokken ze op kleine schaal: http://lucky7stable.de/index-nl.html (als je bij verkoop kijkt; neen, ik was het helaas niet LOL)
Als er dus ooit nog een paardje bijkomt, moet de Quarter/Paint concureren met een gangenpaard en een Quarab. Wat het wordt? Tja...blijven dromen denk ik ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten