woensdag 29 juli 2009

Vreemdgaan

Vandaag ben ik vreemd geweest. Ik heb rijles gehad op een ander paard! Een gangenpaard nog wel, meer precies de Tennessee Walking horse merrie Secret. Ik heb er erg veel van geleerd, meer over mezelf dan over Secret want haar geheime knoppen kon ik niet goed vinden. Ik was te afwachtend en zij stelde zich net zo op. Als ik met Lightning ga rijden heb ik een plan en ga ik ergens aan werken. Op Secret zat ik zo van “nou meid, laat me maar eens zien hoe dat werkt”. Nee, dus. Ik moest minstens net zo hard aan het werk! Ik heb ook ervaren hoe zeer je in gewoontes vervalt met je eigen paard. Doordat Lightning scheef bespierd is, heb ik me aangewend om dat te compenseren. Op Secret gleed ik er aan een kant af! Zo gewend meer druk op een kant te geven! Zo verkeerd. En “ontspan je bekken”. Oh ja, bijna vergeten. Paarden spiegelen ook zo mooi. Je kent de spiegel van je eigen paard en hij doet precies wat ik denk. Lightning laat zich nog wel eens voor de gek houden. Secret stelde daar twijfels bij. Heel open en heel eerlijk.

Het smaakte zeker naar meer, zo’n gangenpaard en ik ga binnenkort eens een buitenritje maken op Secret.

Hier waren we voor les: http://www.pleasuregaits.com/ en dit is Secret: http://pleasuregaits.com/Secret.htm
Sandra, bedankt voor de leuke ervaring. Ga zo door met je paarden, je doet dat goed!
Zie ook: ~ Pleasure Gaits' Blog ~: Vreemdgaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten