zondag 31 januari 2016

Slaperige veulens


Vandaag was ik bij Vicky op bezoek en gingen we weer met de veulens naar de manege. De weg kennen ze al en het gaat twee keer zo snel als de eerste keer: meelopen is al bijna helemaal normaal.

We oefenden bewust niet samen in de round pen zodat ze eraan wennen om uit elkaar te gaan. Om het hoekje en meteen weer terug: niet spannend als je iets doet wat je kent. Probeerde ik echter om te longeren (het cirkel idee snapt ze, het voorwaarts idee nog niet), dan was dat teveel ineens en kreeg ik een rodeo als traktatie. Ook het "mens niet omlopen" spelletje hebben we geoefend, nu is ze nog niet zo groot.

We hadden ook een stok met vlag. Ze waren beiden erg rustig vandaag, dus een goed moment om zoiets te oefenen. Daar waren ze beiden niet van onder de indruk, dus moest mijn jas eraan geloven. Zoals je op de foto ziet was dat ook niet spannend. Ik zwaaide er uit alle macht mee en heb haar er helemaal mee bedekt, ook over haar hoofd. Geen probleem. Zzzzzzzzzzzzz 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten