vrijdag 5 februari 2016

Dagen waarop alles eng is

Elke paardeneigenaar kent ze wel, de dagen waarop je paard OVERAL spoken ziet. Gisteren was zo'n dag voor Vicky. We hadden overal obstakels neergezet, kratten, planken, balken, pionnen en een tent (die uiteraard omwaaide). De obstakels waren niet eng, maar de alledaagse dingen wel, vooral als je vriendin ook schrikt.

Wat heb ik geleerd?
Beter leren zien wanneer ze gespannen is en gaat exploderen.
Dat je veulens het beste even kunt laten uitrazen als ze op stal hebben gestaan.
Dat het héél lang geleden is dat ik nog voor het laatst met een onbeleerd paard heb gewerkt.
Dat Vicky heel nieuwsgierig is.
Dat een van mijn nieuwe halsters niet sterk genoeg was.
Dat ik moet zorgen dat ik zeker de overhand houd.

Wat heeft Vicky geleerd?
Dat als je je druk maakt, je ook weer kunt kalmeren.
Dat proberen weg te komen zich niet loont. Dat hoop ik toch althans....
Dat andere paarden voor je aan de kant gaan als je ze omduwt of schopt :s
Obstakels zijn leuk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten