woensdag 27 januari 2016

Eerste keer

De eerste keer weer aan het werk sinds het begin van onze werken, de eerste keer in onze nieuwe rijbak! Lightning had voor de eerste keer in zijn carrière een vakantie. Ik had het idee dat hij dat mentaal nodig had en het kwam goed uit in de winter en met de verbouwing. Fysiek is dat voor hem niet goed, maar dat bouwen we wel weer op.

De laatste paar weken merkte ik dat hij onrustig werd, alsof hij zich verveelde. Hoe vaak ik me ook heb afgevraagd of werk wel zo goed voor hem was (gezien het verzet steeds), nu bleek duidelijk dat hij toch liever iets doet.

Wat is het toch fijn om met een gemotiveerd paard aan de slag te gaan. Hij deed zo zijn best! Hij kwam zelfs naar me toe vanaf zijn hooibak toen hij zag dat ik het halster en de zweep bij me had. Geen gedoe, geen gegrom, geen geknars, geen hoofdschudden, maar actief en oplettend.

Ik zie het als een mooie kans op "opnieuw" te mogen beginnen, met een schone lei!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten