woensdag 27 januari 2016

Positief

Glas half vol? Glas half leeg? Soms lijkt het net alsof de zon uit iemand z'n achterwerk schijnt.....

Via FB of blogs worden alleen de mooiste foto's geplaatst waarbij de paarden op een perfecte grasmat staan zonder een klontje modder. Er is letterlijk geen vuiltje aan de lucht. Het valt vooral op als je op die plekken geweest bent en ziet dat ook dáár de paarden tot hun knieën in de modder staan en al die mooie fokmerries met kromme benen (door het vele fokken) binnen staan onder daglichtlampen zodat hun cyclus vooral in januari al op gang komt. De veulens staan uiteraard ook binnen, met alle gevolgen van dien in hun later leven.

Soms zijn het alleen foto's, soms tref je ook hele dagboeken waarin het lijkt alsof hun paarden alleen maar winnen en de eigenaar het perfecte leven heeft. Het paard dat een tweede plaats haalt in de futurities (van de 3 :s), hahaha. Elk huisje heeft zijn kruisje.... De ellende wordt verzwegen en soms vraag ik me af of ze tegen zichzelf wel eerlijk zijn?

Maar wat is eerlijk? Zelf heb ik de neiging om tè eerlijk te zijn. Alle ellende verschijnt hier op mijn blog. Geen levende ziel zou Vicky ooit kopen als ze mijn blog gelezen hebben, bijvoorbeeld. Ook zij is Dutch reserve futuritu champion (van de 2 :o, maar dat zeg ik er maar niet bij). Toch is zij misschien beter af dan de "perfecte" paarden van anderen. Nee, sorry, ik kan niet alles en mijn paarden ook niet, maar we willen wel blijven verbeteren en leren. Ik krijg het echt niet voor elkaar om alleen de mooie dingen te laten zien.

Groetjes uit ons Paradijs





PS: mijn excuses voor de onbewerkte foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten