zaterdag 9 juli 2011

Puzzelstukjes

Vrijdagochtend ben ik weer naar Zutendaal gereden, dit keer voor een andere stal: Pachtershof. Deze stal was me aanbevolen voor Paardencoachnatuurlijk, een natuurlijke stal ook in Zutendaal die echter geen pensionstalling meer doen. Zij hebben 3 mogelijkheden: in een kleine kudde altijd buiten, een privé paddock met stalletje of een privé paddock en ’s nachts binnen. Een privé paddock vind ik niks en er was ook geen gras te bekennen. Een paddock stond vol met St. Jacobs kruiskruid. In de kudde leek me wel wat vooral omdat die zo klein was. Ze hadden ook een buitenbak (40x40) en de Kempen met het Nationaal Park is het mooiste gebied in Limburg om te rijden. Ook het proberen waard. Zij organiseren een rit op de 17e, dus voor dat weekend gaat hij daar sowieso heen.

Door een tip over een western kennismakingdag, kwam ik aan het mailen met de ruitervereniging in Houtem. Zij gaven vrijdagavond westernlessen en ik wilde wel eens gaan kijken. Toevallig kreeg ik een mail terug van iemand die ik ook van Bokt en PRAB wedstrijden kende. Toen ik aankwam bij de les, was er iemand anders aan het rijden die ik ook kende: diegene die op de Raarhof stond. Mooi, dacht ik, kan ik haar zo uithoren over die stal. Ze stond er nog steeds, zei ze, sterker nog, uit haar verhaal bleek al snel dat zij nu de schoondochter was en ze het met haar vriend van zijn ouders had overgenomen! Wat een leuk toeval! En wat kan er veel veranderen op een jaar tijd… Ik ken haar als een overtuigd natuurlijk paardenmens en was meteen een stuk geruster over de stalling. Ze vertelde dat ze een stuk verhard gingen maken voor de winter, meer schuilmogelijkheden, maar hooi- en drinkplaatsen en een rolplek. Ze hadden ook poetsplaatsen en een rijbak. Zaterdag mocht ik komen kijken. Zo liet ze me alles zien en ze waren ook daadwerkelijk al aan het bouwen. Te mooi om waar te zijn en ik kreeg spontaan vlinders in mijn buik. Nu zitten ze vol, maar volgend jaar maken ze nog een groep met alle bijbehorende voorzieningen. Daar sta ik nu dus ook op de wachtlijst!

De enige zorg die ik nog heb, is dat de groep te groot is om voldoende rust te geven aan de individuele paarden. Dat is een kwestie van uitproberen.
Ik heb dus een PLAN!!! (inclusief alternatieven)
1. weekend Pachtershof in Zutendaal voor de rit
2. een maand (ongeveer) naar Eron voor training tijdens mijn vakantie
3. dan na overleg bij Eron blijven of naar Pachtershof, zien hoe het gaat en dan daar blijven of….
4. ….naar Wiertz als daar plaats komt voor de winter
5. Wiertz te vriend houden ;)
6. volgend jaar in de nieuwe groep op Raarhof met Wiertz als back up voor het geval het niet mocht lukken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten