woensdag 12 april 2017

Vicky op wedstrijd

Het lijkt alweer zo lang geleden, maar op 2 april gingen we met Vicky naar de wedstrijd van de NQHA (Nederlandse Quarter Horse Associatie). Vicky is een Paint Horse, geen Quarter Horse, maar ze hadden ook open klassen uitgeschreven waardoor alle rassen konden meedoen. Het was een prachtige dag op een mooie, ruime locatie waardoor iedereen voldoende plaats had. Vicky voelde zich op haar gemak en ik had alle ruimte voor een correctie indien nodig. We konden goed oefenen op stilstaan terwijl de rest om haar heen reed en liep en er van alles gebeurde. Ze vond het wel spannend en keek veel op zich heen (logisch), maar bleef goed luisteren.

Het belangrijkste doel was om er aanwezig te zijn. We hebben redelijk lang rond gewandeld en stilgestaan, maar haar ook in een stal gezet. Omdat we er toch waren, deden we ook een In Hand Trail proefje en dat deed ze heel mooi. Ze scoorde 67 punten (70 is het startpunt) en won daarmee de klasse! Af en toe merkte ik dat ze het zelf wel wist en bleef staan om aan de hindernis te snuffelen. Ze reageerde dan ook moeilijk op mijn hulp. Dit bleek later ook toen ik haar weer in de trailer wilde zetten. De voorwaartse hulp werd genegeerd! Toen heb ik het touwhalster omgedaan en haar even aan het werk gezet. Daarna was de voorwaartse hulp weer terug en leek de trailer niet meer zo onaantrekkelijk ;).


Achter haar is blijkbaar iets dat de aandacht
 vraagt.... Ze blijft wel reageren. 

In de line up met een blauw lintje :D

Wachten voor onze proef


En de video:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten