vrijdag 5 mei 2017

Schoonzus op bezoek

Mijn schoonzus wil graag leren paardrijden. Ze komt niet zo vaak, dus dat gaat niet zo vlot. Deze keer had ze haar zinnen gezet op de galop. Daar is Lightning het meest geschikt voor, maar ik vond dat ze toch eerst door het proces van draf moest, hoe oncomfortabel dat ook kan zijn.

De eerste opdracht was om hem zelf aan de gang te krijgen en houden. Als je niet duidelijk bent, doet hij dat namelijk niet en valt hij stil. Ik zat op Misty om dingen voor te doen, maar zij was hengstig en ze wilden alleen maar knuffelen. Dat bleek te moeilijk om hem weg te houden, dus zette ik haar weer weg.

Daarna was het doel om zonder beugels te rijden voor de balans en goede beenhouding en daarna ging ze draven. Het ging allemaal prima, dus de galop volgde al snel. Ze deden dat super met z'n tweeën, maar blijkbaar voelde dat niet zo voor haar en ze vroeg of ik het voor wilde doen. Haar benen zijn echter ongeveer een halve meter langer dan die van mij ;), dus reed ik zonder beugels en voegde er "waarom ook niet" een kleine sprongetje aan toe.

Mijn vriend werd uitgedaagd en toen kon hij het ook niet laten om nog eens een rondje te rijden.

Penny-meisje in spee

Een twee hop!

Zo moet dat ;) 

Draven is niet altijd fijn

Des te leuker als het lukt

Over de balk

En netjes in galop

Bewijs!

Zoef ;)

Lightning! Til je voeten op! Zo, kijk maar...

BFF's




Geen opmerkingen:

Een reactie posten