zaterdag 21 februari 2015

Goed gereden

Vandaag ben ik met Lightning naar de hal geweest in Genhout waar je vrij kunt rijden tegen een kleine vergoeding. Daar ga ik ongeveer een keer per week heen omdat ik daar beter kan rijden dan thuis, zeker bij slecht weer.


Ik hoopte al dat ik verschil ging merken van de vitamine E. Of het dat was, weet ik niet, maar hij liep erg goed vandaag. Hij toonde amper verzet :D. Dat kan betekenen dat de vitaminen hun effect hebben,  dat hij zijn oefeningen begint te kennen of beide.

In ieder geval deed hij onverstoorbaar zijn werk, ondanks dat we er helemaal alleen waren, het dak klapperde in de wind, er overal paarden aan het hinniken waren en ik bij de gedachte al bibberde als een rietje. Dan is hij misschien niet het beste paard van de wereld, maar wel het beste paard voor mij. Hij deed de oefeningen goed, en gooide amper met zijn hoofd en we hebben zelfs een stukje kunnen galopperen. De vorige keer dat ik dat in de verzameling probeerde, kwam er een explosie. Vandaag maakte hij een overgang die je niet voelde!

En ik? Ik leer ook steeds beter naar achteren te zitten: het kwartje is gevallen bij me. Ik merkte dat ik zo beter kan ontspannen, beter op mijn achterwerk ga zitten en beter meebeweeg met hem.    

Steeds een beetje beter :D


Met dank aan: http://www.ruitersportcentrumbeek.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten