dinsdag 18 november 2014

Routine

Sinds we de wei van de buren mogen gebruiken, sloot ik die 's nachts af voor de paarden. Het was een beetje dieetmanagement met al dat lange koeiengras, maar de wei zou ook iets langer meegaan. Ze bleven dan 's nachts met hooi in de paddock en 's morgens maakte ik de wei open.

Sinds zondag is de hele wei in gebruik en het gras is kort genoeg om ze er ook 's nachts op te laten. De gewoontedieren hadden dat niet door en stonden de volgende ochtend aan de poort: "of ik de wei even open wilde maken", hahaha! Aan de hopen mest in de paddock en het enthousiasme waarmee ze die wei in rennen te zien, hadden ze het echt nog niet zelf ontdekt.

De dag erna (vanmorgen) was er één slimmerik (Lightning) die in zijn eentje op de wei stond. De drie dames stonden aan de poort te wachten en werden met luid gehinnik begroet toen zij de wei in gingen.

Ik ben benieuwd wat ik morgenvroeg zal zien.... als ze het een keer door hebben....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten