zondag 9 maart 2014

Eerste keer... (training Misty)

 Plan A: ik had deze week een singel gekocht voor Misty zodat ik het zadel wennen verder kon trainen. Ik wilde er ook even op gaan zitten, voor de leuk :D. De stoel stond al klaar in de bak.


Ik had het zadel erop gelegd en wil omlopen om de singel vast te maken... ik kwam alleen zo'n 20 cm tekort :(

Plan B: over het zeil lopen.

Ik kon het toch niet laten om een stapje verder te gaan. Ik heb haar naast de stoel gezet, geen probleem zo'n vreemde stoel in de bak. Ik ben op de stoel gaan staan, heb wat wilde bewegingen gemaakt en er eens een been op gelegd, erop gehangen, aan de ene kant en ook de andere kant. Ze toonde niet eens een mogelijk teken van verzet, dus was het nog maar een klein hopje en ik zat er op. Zonder zadel dus. Ik was zo zeker van haar. Ze kent WHOA, de "one-rein stop" en maakt er allemaal geen problemen van. Wat een makkelijk karakter!











Verder had ik met grondwerk een zeil neergelegd. Eens zien wat ze daarvan dacht...
(De foto's kon ik maken doordat ze op lichaamstaal al de goede richting op gaat.)
Ze kijkt naar mij met een vraag: "moet ik daarover?" "Dat mag, maar je moet wel die kant op, niet omdraaien".
"Dan kies ik erom heen." "Prima."
De ronde erna liep ze er gewoon over op eigen initiatief. Stress vrij zeiltraining :). Ga ik toch met Lightning ook nog eens doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten