zaterdag 29 oktober 2011

Hooi

Deze week heb ik drie keer gereden. Vandaag zou ik dan lekker buiten gaan rijden en morgen heb ik menles. Echter met rijden was hij deze week niet vooruit te branden! Het werd alleen maar erger. Hij krijgt niet genoeg energie binnen en ik ben daarom ook niet geweest. "Hij is niet te mager", zeggen mijn medestalgenoten. Daar gaat het ook niet om. Hij valt af en de winter is nog niet eens begonnen. En hij wil niet meer lopen. Zijn hoofd hangt op half 7 van pure vermoeidheid. Ja, hij moet nu 24h bezig zijn, maar dan nog. Er is nu gewoon niet genoeg hooi voor iedereen. Er zijn 2-3 bakken hooi (de rest bevat stro) en als de dominantere paarden klaar zijn met eten, dan is het hooi ook op. "Dan heeft hij niet genoeg honger" opperde iemand. Dus de dominante paarden hebben wel genoeg honger? Bovendien zijn paarden gemaakt om 15-20h per dag te eten, dus ze hebben geen honger vergelijkbaar met mensen. Hij scharrelt wat restjes bij elkaar en verder heeft hij pech. Het moet toch niet zo zijn dat je alleen paarden die nauwelijks in conditie hoeven te blijven "natuurlijk" kunt houden? Een sportpaard (nou ja...) moet toch ook paard kunnen zijn? Ik vind dat ik die keuze niet zou hoeven maken en dat mijn paard de gelegenheid moet hebben om ruim voldoende te eten. Ik kreeg wel 100 tips en meningen wat ik anders moet doen. Het enige dat hij nodig heeft is voldoende hooi, niet 100 redenen waarom hij géén hooi nodig zou hebben.
Maar de afspraak is dat alle bakken met hooi vol komen en dat er 10 kilo hooi per paard per dag beschikbaar is vanaf november. Dat is het pas volgende week, dus ik vertrouw erop dat het goed komt. Ik had het er vandaag gewoon even mee gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten