zaterdag 8 oktober 2011

Combi pony

Vandaag mocht ik een dressuurzadel lenen. Mijn eigen zadel stoot namelijk tegen zijn heupwond aan. Dat geneest nu goed, maar je kan er niet op gaan zitten.... Zo kan ik toch zijn conditie een beetje op peil houden.

Op een dressuurzadel rijden stond op mijn wensenlijstje. Dat had ik nog nooit gedaan. Het zat heerlijk, moet ik toegeven. Heel veel steun aan die lange kniewrongen en een normale rechte positie. Alleen heb je niks voor je. Dat dwong me om meer naar achteren te zitten. en het opstappen is een kunst op zich. Ik vind het toch een stuk lastiger dan mijn westernzadel. Voor Lightning lijkt het wel alsof hij makkelijker loopt zonder al die ballast op zijn rug.

Mijn eigen Engels zadel ligt in een tweedehands winkel. Daar kon ik echt niet op rijden. Het is een veelzijdigheidszadel, en ik vind het niet lekker zitten (lees: ik kieper ernaast!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten