donderdag 24 juni 2010

Les op Lance


Lance is een grijze 4 jarige Quarter horse ruin die ik sinds veulen ken. Het is een leuk, braaf dier en lekker stevig gebouwd. Ik mag van zijn eigenaresse op hem lessen, ondanks dat hij nog zo jong is. Wordt hij alleen maar wijzer van, zei ze simpelweg.
Je kunt hem hier bekijken omdat de foto die ik gemaakt heb, hem onrecht doet.
http://www.dampierquarterhorses.com/foals.html

Met wegstappen merkte ik het al direct: hij gebruikt zijn achterhand :) Ook met draven was dat duidelijk, je komt veel hoger uit het zadel, maar door het gelijkmatige ritme is het makkelijker te volgen. En bij het aanspringen in galop kwam hij voor helemaal omhoog! Nu weet ik hoe het zou moeten.
Verder had hij wel niet zo'n zin om van mijn benen weg te gaan zonder sporen, maar wel stapte hij netjes onder je gewicht. Stoppen ging ook niet zo makkelijk, daar moeten we onze weg nog een beetje in vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten