zaterdag 3 december 2016

Lala

Vorige week zondag gingen we met de paarden Lala en Lightning naar de manege in Eijsden om in de binnenbak te rijden. Het stormde flink, dus de rit erheen was niet zo ontspannen en daar waaide het dak zowat van de hal. Je kan je voorstellen dat ik niet zo ontspannen was en Lightning had ook andere plannen. Hij reageert niet zo goed op een nieuw supplement (waar behalve vitamine E ook MSM in zit) en maakte nogal drama. De focus op één ding leggen lukte niet zo goed, maar we hielden het redelijk vol.


Bij het uitstappen wisselden we van paard (ach, waarom niet?) en dan valt ineens van alles op: Lightning was met een ander ook van slag en maakte gekke sprongen, Lala voelde ontspannen aan, maar wilde niet voor me lopen. Dat was de aanleiding voor mij om dat nog eens te proberen en vanmorgen mocht ik Lala opwarmen voor haar les. Ik had mijn Engelse rijbroek en laarzen van zolder gehaald, want met korte laarzen en jeans werkt dat toch niet zo geweldig. Lala is namelijk een KWPN-er.

De rijbak is een kwartiertje stappen vanaf haar stal en ik moest er meteen op. Ach, waarom niet.... Lala was weer lief, maar doorlopen is blijkbaar niet iets wat ik er bij een paard uithaal. In de les kwam het daar vooral op neer: niet zoveel met je zit duwen en vooruit met die handel! In het filmpje zijn we nog maar net bezig, maar het lukt uiteindelijk redelijk. "Doorzetten", zei de instructrice steeds. Tja, dat is wel mijn ding: ik bedenk me ondertussen van alles.... doe ik het wel goed, zit ik haar niet in de weg, is dat gedoe van mij  niet vervelend.... een vicieuze cirkel.... Nog meer oefenen, dan komt het wel goed! Geïnspireerd moest Lightning er ook nog aan geloven ;).



PS
Ondertussen heb ik de dosering van het supplement opgehoogd en gaat het beter met Lightning. Vanmiddag was hij prima te rijden! Nu heb ik wel spierpijn, hoe vaak rij ik twee paarden op één dag?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten