donderdag 28 februari 2013

Whiskey

Het gaat vandaag niet over Lightning, maar over Whiskey. Whiskey is een van onze stalkatten. Beide katers gaan ’s avonds mee als ik de paarden ga verzorgen. Wat de aantrekking precies is weet ik niet, want het is best een stuk lopen. Whiskey zit dan achter of op de hooikisten (en jaagt de paarden soms de stuipen op het lijf), Fluffy houdt zich op afstand. Ze maken alleen niet graag hun poten vuil. Nu met de sneeuw gaat dat wel, maar die begint langzaam te smelten. Whiskey wil dan mee op de kruiwagen, maar niet als er mest in zit, dan wil hij op mijn schouders. Met 6-7 kilo balancerende kat is dat best een onderneming. Hij klimt dan op mijn schouders en geeft me doorlopend kopjes waardoor hij mijn hoed over mijn hoofd duwt. Tegen de tijd dat ik weer terug op vaste ondergrond ben, hangt mijn jas van mijn schouders, zit mijn hoed voor mijn gezicht, hang ik helemaal onder de modder en heb ik de slappe lach! Zo gezellig :D.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten