maandag 4 februari 2013

Head shaking (osteopaat)

Zaterdag is de osteopaat geweest. "Gelukkig" had Lightning een slechte dag en stond hij al hoofdschuddend klaar. De osteopaat heeft hem helemaal nagekeken en kon niet specifiek iets vinden in zijn gewrichten (hij zat nergens noemenswaardig vast), behalve dat hij zijn spieren wat had overbelast in zijn hals (van het schudden). Hij had zelfs een aantal spiertjes die in een soort van spasme waren geschoten en die heeft hij met acupunctuur naalden los gemaakt. Ik vond dat eng om te zien, maar het werkte wel (ik mocht zelf ook voelen).

Omdat hij niet echt iets kon vinden, raadde hij wel aan om ook een dierenarts naar hem te laten kijken. Hij heeft hem verder goed gemasseerd achter zijn oren en dat kalmeerde echt. In het begin verzette Lightning zich er erg tegen. Hij deed ook voor hoe het moest en ik kon dat dagelijks wel even doen. Het gaf hem duidelijk verlichting en tijdens de behandeling stopte hij met schudden.

Woensdag ga ik weer met hem werken dus we zien dan wel wat er gebeurt. Hij heeft in de wei niet meer geschud. Ook raadde hij aan om hem met enige regelmaat te masseren en om hem goed verzameld te rijden. Dat masseren was ik toch al van plan, dus daar ga ik ook maar even een afspraak voor maken.  En het rijden moet ik ook weer serieuzer gaan doen! Hij valt gewoon uit elkaar en gaat in zijn gemaksstand staan. Je merkt wel dat hij in zijn vorige stal meer bewoog, daar had hij niet snel de neiging om uit elkaar te vallen en bleef beter in conditie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten