donderdag 29 september 2011

Gewond


Ik was voorzichtig blij dat het zo goed ging en hij niet de macho uithing in deze grote groep. Vandaag vond ik hem zo toegetakeld. Ik liep de wei in en vroeg me af waarom hij daar zo achteraf stond. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij àchter de omheining stond. Je weet dan meteen dat het mis is en dat hij er ergens doorheen is gegaan. Dat gaat zelden zonder krassen.

Het is lastig om precies te achterhalen wat er gebeurd is. Hij is door de draad gegaan of geduwd (de omheining was stuk), maar de wonden zien eruit alsof ze hem achteruit in de prikkeldraad geduwd hebben. Daar is het dan te hoog voor. Of misschien zelfs in het glas gerold? Zal wel niet, maar dit schoot me net te binnen.

Ik kon aan deze wond niet veel doen. De huid is door, maar het bloedde niet (meer). Het was ook niet gezwollen en hij liep er niet mank van. De wonden op zijn billen en linkervoorbeen heb ik met betadine ingesmeerd.


Toen ik hem terugzette in de wei bleek waarom hij ruzie had gemaakt: hij is verliefd. Hij bleef wachten op een van de merries die nog binnen stond en riep om haar. Toen ze buiten kwam, ging hij achter haar aan naar de wei. Daar mocht hij echter van de anderen niet in. Om het hoekje stond nog een merrie hengstig te zijn.... Het is weer zover, de dames vallen voor hem maar hij mag niet! Nu maar weer hopen dat hij zich leert in te houden en het niet voor zichzelf verpest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten