woensdag 10 augustus 2011

Showmanship

Vandaag had ik les. Eerst een half uurtje rijden en toen een half uurtje showmanship ter voorbereiding op het EK. Dan moet alles toch wel perfect zijn.

Met rijden was het de bedoeling zijn galop te verbeteren. Ik moest two-track doen (3 beat) en vandaaruit een draai maken met stelling naar binnen en in galop aanspringen. De two-track lukte niet goed zonder sporen, dus die deed ik dan maar aan. Eron draagt ze ook en het is me nooit goed gelukt om zijn heup om te krijgen zonder hard duwen. Accuut nerveus natuurlijk, Lightning ook "oh nee, het mens heeft sporen om"! Ik voel me simpelweg niet goed genoeg ervoor. Ik vond het heel lastig, maar na een tijdje ging het best. Als ik alleen ga rijden, laat ik de sporen af, maar bij de les kan ik dat meteen ook leren.

Showmanship had Eron me nog nooit zien doen, alleen vorig jaar een keer met haar merrie om me tips te geven. Voor het EK mag het nog ietsje beter gaan, maar Lightning doet dat gewoon erg goed. Hij hoeft alleen maar te luisteren, zonder moeilijke mensen op zijn rug en geen moeilijke verzameling of oefeningen. Het vierkant staan moet beter gaan, vind ik zelf ook. Eron liet zich aan het einde verbaasd ontvallen dat hij het zo goed deed. Dat mag ook wel, we doen dit al 10 jaar en we zijn niet voor niks NL kampioen. Het is echt ons ding. Ik kan me wel voorstellen als je me ziet worstelen met rijden dat dit bijzonder is om te zien. Er moeten wel nog wat puntjes op de i, zoals een deken voor de vacht en wat meer spieropbouw (dan valt het uit elkaar vallen niet zo op). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten