vrijdag 26 augustus 2011

Het wordt steeds makkelijker

Vandaag weer showmanship geoefend. Hij begint echt netjes vierkant te staan nu, wat heeft dat lang geduurd! Hij kon het wel redelijk, maar de stap naar perfect (EK waardig) was blijkbaar heel moeilijk. Met de nodige koekjes en geduld, lukt het dan nu eindelijk steeds vaker. 9 van de 10 is een hele verbetering!

De patterns zijn bekend voor het EK en er zit een draai naar links in. Dat moeten we dus nog even oefenen. Verder geen gekke dingen, behalve ongelukkige plaatsingen van de pionnen en een set up vrijwel in het begin. Na de set up wegstappen. Ook makkelijker, dan hoeft hij niet zo wakker te blijven. En niet te veel oefenen want de Novice en Amateur lijken heel veel op elkaar!

Oh, het pakje hou ik nog even geheim.... het zal spannend worden omdat het voor mij gemaakt is, maar nog ergens boven de oceaan zweeft... duim maar mee dat het op tijd hier is, want het is ontzettend mooi.
Verder moet ik nog gezondheidsverklaringen van het ministerie en dierenarts (B en C) in orde maken. De hoed wordt geshaped en het geleende halster hangt aan de kast. Hotel is geboekt. Bijna alles is klaar :D

Vanmorgen tijdens de zoveelste onweersbui van de afgelopen weken even op Raarhof gaan kijken. Daar stonden 25 paarden met de kont tegen de regen in. Geen enkel paard stond onder het afdak. Soms twijfel ik wel of het niet te veel van het goede is. Ik kom er steeds weer op terug dat ik toch echt het paard aan huis wil hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten