woensdag 17 augustus 2011

EK, het aftellen is begonnen...

... en het stressen ook!
Iedere keer als ik op stal kom, hoor ik iets wat nog moet:
- je moet een nieuwe outfit, want die je hebt is niet Europees waardig
- hij moet meer eten krijgen
- hij moet een supplement voor spieropbouw krijgen want hij is te mager
- hij moet een deken op 
- hij moet geschoren worden, want zijn haren zijn te lang
- hij moet nu al regelmatig gewassen worden

Is het zo goed, of komt er nog meer? Met nog drie weken te gaan, begint te tijd te dringen. Daarom laat ik hem niet scheren. Stel je voor dat dat niet overal helemaal gelijk is? Of hij er zo'n vaal kleurtje van krijgt? Het is dit jaar niet zo warm geweest, dus is zijn vacht niet zo dun als normaal. Zijn benen scheren we wel. Ondertussen krijgt hij 4 supplementen, een granenmix, luzerne, spelt, slobber en (gelukkig toch nog) hooi. Hij is ook nog wat mager geworden, de eerste week is hij ziek geweest, maar nu begint het langzaam beter te gaan. Hij moet ook wennen aan minder hooi en meer granen.

Een nieuwe outfit is besteld: met Track&Trace kan ik het volgen. Het is vrijdag op de post gedaan (in NL) en zou zaterdag theoretisch geleverd moeten worden... Gisteren ging het pas de route in, helaas de verkeerde. Ik hoop dat het snel komt, want als het niet past/staat, dan moet ik in de USA iets gaan bestellen!

Aan de ene kant ben ik erg blij met al deze dingen, Eron helpt me enorm en geeft het geheel een kans van slagen. Aan de andere kant denk ik: "arm paard!". Het is ook leuk om veel met hem bezig te zijn, en hij geniet daar ook van. Hij vindt het gefriemel momenteel helemaal niet erg en komt naar het hek als iemand hem komt halen. Hij wordt 1-2 keer per dag gewerkt en heeft echt iets te doen. Ik merk dat dat hem goed doet. Het paard zijn schiet er een beetje bij in, maar dat komt wel goed.

Nu moet ik alleen nog een nieuwe hoed, slik (€€€€!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten