maandag 2 mei 2011

Goed gereden

Gisteren hadden we eindelijk een dag waarvan ik kon zeggen "we hebben lekker gereden". Ik had inwendig de knop omgezet en had precies in mijn hoofd hoe het eruit moest zien en hoe het moest voelen. Ik had geen zin om in de bak te duwen aan 450 kilo "geen zin" en het waaide flink, dus ik ging met hem naar buiten. Bewust de paden opzoeken waar hij in gespannen race draf gaat. Goed meebewegen en rijden met dat beest! Ik was voor de verandering eens geen dood gewicht. Dan schrikt hij nergens van. Hij stapte ook netjes door met grote passen. Ook in draf liep hij netjes. Af en toe verzamelen als hij erg ging doorhangen. Totdat ik een hoek omga... Hij halveert zijn paslengte, verdubbelt zijn snelheid en drukt zijn rug weg. Ik pak hem meteen terug, maar dat helpt niet. Hij gaat wel trager lopen, maar trekt zijn rug nog steeds hol en blijft kort lopen. Dus ik duw hem met zit terug vooruit om zijn pas te verlengen en tilt tegelijkertijd met mijn hakken op. Dat helpt even, en dan probeert hij weer snelheid te gaan maken. Eronderuit lopen is het eigenlijk. Tegen het einde van de veldweg loopt hij goed. Zo gaat dit natuurlijk nog een paar veldwegen door, want ik wissel de gangen af. Steeds probeert hij het weer, maar steeds sneller en makkelijker komt hij weer terug. Ik heb het te lang toegelaten, maar gelukkig leert hij snel en kun je hem makkelijk heropvoeden. Als hij goed loopt, is hij ook goed te zitten - beter voor de ruggen van ons allebei! We hebben echt vooruitgang geboekt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten