donderdag 28 april 2011

Spannende wandeling

Gisteren wilde ik eigenlijk gaan rijden, maar trof een nat, effen modderbruin paard. Is misschien nog een idee voor een nieuwe kleur voor Histor. Dan maar wandelen. Ik wilde de nieuwe paden achter Retersbeek eens proberen. Dat eindigde onverwachts in een avontuur.

Eenmaal op de doorgaande weg begon het met een bus. Er zijn geen voetpaden daar en de weg is net breed genoeg voor 2 auto's. Niet voor 2 auto's en een paard. Of een bus. Dus ik zet hem stil aan de kant voor het geval de bus niet zou afremmen. Dat deed hij gelukkig wel en ging er zelfs in een enorme boog omheen. Hij stopte iets verder en deed de deuren open. Waarom weet ik niet.Vreemd... misschien om me mee uit te vragen? 
Toen ging de telefoon – help! Toen kwam een vriendin langs in de auto (die moest zelfs stoppen achter die bus, die toen toch maar doorreed). Toen begonnen de koeien in het veld te bokken (en diegene aan de telefoon moest ik een beetje bot afbreken), èn ik verloor mijn petje omdat de sluiting ineens stuk ging. Was hij daar allemaal van gekalmeerd, kwamen we langs een tuin met een sproeier. Het was verder ook erg druk daar met verkeer. En net voordat ik over wilde steken kwam er - als klap op de vuurpijl - een grote vrachtwagen aan geraced die minstens 100 reed. Tja, toen was het niet meer te houden: wegduiken voor zover dat ging en stuiter stuiter stuiter.Het duurde vervolgens nog een kwartier voordat hij weer normaal deed. Ik was blij dat ik er niet op zat… 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten