dinsdag 26 april 2011

Les

Vandaag een les gehad die meer gericht was op inbuigen en op die manier het achterbeen meer onder te zetten en het voorbeen meer naar voren. Ook kreeg ik de opdracht om hem meer dóór te rijden. Dat was me zelf al (weer) opgevallen toen dit weekend een stalgenoot even op hem ging rijden. Ze reed dressuur en gaf relatief veel been- en teugeldruk, maar het werkte wel. Weer eens gezien dat ik te lui ben. Tijdens de les voelde ik dat ook in mijn benen. Soms mis ik wat motivatie om steeds maar weer correct te rijden en consequent te zijn en nieuwe oefeningen te verzinnen. Het wordt dan zo'n slome routine en een pro actieve houding is van mijn kant ver te zoeken. Buiten is dat niet veel beter, omdat hij daar niet echt lekker te rijden is. Scheef in zijn eigen tempo struikelend, moet ik hem naar buiten slepen om dan vervolgens achter de beweging aan weer naar huis te vliegen. Lekker zitten doet ie ook al niet... werk aan de winkel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten