zondag 8 mei 2011

Weekendje "knallen"

Nou ja, knallen is een groot woord. En de meesten zullen zeggen dat het niet echt hard ging. Maar we hebben onze grenzen weer een beetje verlegd. Langzaamaan krijg ik meer vertrouwen dat ik toch wel blijf zitten als het eens iets harder gaat. En dat dat ook best wel erg leuk is.

Zaterdag zijn we met de koets geweest. Hij was weer behoorlijk rustig. We kwamen op een T splitsing een bekende paard/ruiter combinatie tegen, net voordat er een lang veldpad begon. "Laat maar eens zien", zei ze. Ik kan me dan achteraf niet eens herinneren wat ik anders doe dan normaal, maar ik spoor hem aan en hij vliegt in galop weg. Hij trekt zijn rug even hol terwijl zijn hoofd de zon opzoekt, dus ik moet hem even corrigeren, maar dan mag hij weer gáán. Met de koets heb ik daar minder moeite mee. Hij blijft fijn controleerbaar en het andere paard galoppeert vrolijk met ons mee. Aan het einde van het pad blijkt dat hij een van zijn achterschoenen uit heeft geschopt die nog rond zijn been bungelt. Waarschijnlijk de reden dat hij even gek deed. We waren toch bijna thuis en we gaan op 3 schoenen verder.
Na het uitspannen bind ik hem altijd aan de trapleuning van het huis waar de koets woont, en omdat we in de schuur staan te sukkelen met de koets, merken we niet dat hij zich los heeft gemaakt. Hij staat gewoon nog op de stoep te kijken. Braaf hoor, gelukkig liep dat goed af - voor hetzelfde geld was hij vast de weg op en terug naar huis gelopen.

Zondag mocht hij, tot zijn grote vreugde, weer met Beau mee. Zij wordt al een echt buitenpaardje. Vandaag waren losstaande paaltjes eng voor haar en schapen nieuw. Even aarzelen, maar geen problemen. We trokken naar het plateau Nuth, waar meer en langere veldpaden zijn, zodat we een beetje door konden rijden. Lightning galopeert te langzaam voor Beau, maar ze mag hem gewoon inhalen. Fijn dat we dan ieder ons eigen tempo kunnen blijven rijden. Het gaat lekker en als ik Beau soms achter me hoor lopen, ga ik steeds een beetje harder. Helaas heeft hij dat snel door en wilt weer zelf tempo en gang gaan kiezen. Beau mag er dan even niet meer langs! Dat geeft mij weer trainingsmogelijkheden en we laten Beau ver vooruit gaan. Al gauw is het goed en luistert hij weer naar mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten