zaterdag 14 mei 2011

Tandarts


Het arme paard! Hij is door een slechte ervaring in het verleden erg bang voor de tandarts. Hij moet dus verdoofd worden. Aangezien ik dat (verdoven) alleen door een dierenarts laat doen en niet door een tandarts, heb ik deze keer een dierenarts laten komen die tevens tandarts is: Bob van der Heijden. Lightning werd verdoofd, maar al snel bleek dat niet voldoende en kreeg hij er nog iets bij. Dat had weer tot gevolg dat hij erg ver weg was. Hij bleef staan, maar daar was dan ook alles mee gezegd. Nadat de dierenarts weg was, mocht hij niet eten todat hij goed wakker was. Hij had er zelfs geen interesse in. Na anderhalf uur ben ik voorzichtig eens met hem gaan lopen in de wei. Zijn maatje Klavier maakte er misbruik van en begon te pesten. Lightning had nog weinig coordinatie en ik moest opletten waar we liepen. Ik heb zelfs in de wei gezeten terwijl hij zijn hoofd op mijn knieƫn legde! Toen hij langzaam een beetje wakkerder werd, ben ik naar de bak gelopen en heb hem daar even ingezet. Toen rondjes rond de weiden gelopen. Toen ze de merries ging binnen zetten en die allemaal begonnen te rennen, werd hij langzaam wakker! Uiteindelijk heb ik 2,5 uur met hem gezeten en gezeuld voordat ik vond dat hij voldoende wakker was om weer zelfstandig in de wei te lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten