zaterdag 27 februari 2010

Spannende dag

Om 9 uur was ik bij Ben om te helpen met de stallen. Daarna had ik les en Ben besloot om naar buiten te gaan met ons en Roper, zijn pinto hengst.

Het was mooi weer en de eerste lammetjes liepen al in de wei (je moet goed kijken op de foto want dit lammetje is zo vers dat het nog nat is!).

De paarden hadden er zin in. We hebben rustig aan gedaan omdat ik ’s middags nog met Lightning de koets zou gaan halen. Hij was weer de rust zelf. Ben had hem de donderdag ook nog gereden zonder problemen.

Toen afscheid nemen en op de trailer naar Hulsberg waar de koets geparkeerd stond. We hadden een route gepland op de kaart en mijn groom werd tot Tom-Tom omgedoopt. Een prentje van de route houden jullie tegoed, want ik ben helaas mijn eigen “paard GPS” kwijtgeraakt :(. De route gng van Hulsberg, via Voerendaal, Ransdaal, over het plateau, Colmont, Eys, Baneheide naar Bocholtz.

Lighting had al drie maanden niet meer voor de wagen gelopen en was niet meer zo goed in conditie. In het begin was het een fijne route, maar halverwege begon de ellende: zeer steil bergop. We waren bang dat hij zou stoppen… Daarna een mountainbike pad door. Erg drassig en scheef. De koets en paard ging alle kanten op en we moesten erg tegenleunen. Toen door de blubber steil omhoog. En trekken dat ie deed! Hij was er echt even toen we hem nodig haddden, zonder paniek. Goed gedaan jongen! En ook groom, natuurlijk. Richting Eys ging het zeer steil omlaag, gelukkig op asfalt. Hollandse wandelaars vroegen zich hardop af hoe we dat gingen aanpakken… Remmen en leunen maar. Heelhuids beneden. Het laatste stuk ging goed en mooi vlak. Hij was erg moe bij aankomst en liep zo het terrein op. Hij ging lekker van z’n vers stro en eten genieten.



De ontvangst in de nieuwe stal is erg hartelijk. Ik ben toch nog erg nerveus en hoop dat het zo mooi zal blijven en dat het Lightning goed bevalt.

Al met al zo’n spannende dag dat zowel de groom als ik er ’s nachts nachtmerries van hebben gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten