zondag 28 februari 2010

Erg gezellige aanfluiting…





Ik was samen met de eigenaar van Galen (zie eerder bericht) naar de Horse Expo in Gent. Daar sprak bioloog Marc Pierard over de connectie van wetenschap over paarden met paardenmensen. Of liever het gebrek hieraan. Het was erg interessant en het was fijn om te horen dat ik over veel dingen al dezelfde ervaring had. Hij kan het echter wetenschappelijk onderbouwen!

Daarna zijn we allerlei demonstraties gaan bekijken van o.a. longeren met dubbele lijnen en western rijden. Die demonstraties waren van niveau om te huilen. Niet dat ik het beter kan, maar ik ga daar dan ook niet staan. Mensen verkondigen de meest onzinnige dingen, zijn niet consequent, spreken zichzelf tegen, houden verkooppraatjes en zijn soms zelfs agressief. Toen bij het western rijden een 120 kilo wegende man beweerde een net met de lasso gevangen 2 jarige in 3 kwartier zadelmak te gaan maken, ben ik weggelopen. Achteraf vond ik dat ik hem er op had moeten aanspreken. Het paardje was doodsbang.

Ook de winkeltjes stelden teleur, tenzij je in de markt was voor een 40.000 euro kostende trailer… Ik heb zelfs niks gekocht. Buiten de lezing om, was het buffet het hoogtepunt.

De dag was leuk en gezellig door het gezelschap. We hebben lekker gekletst en serieus over paardengedrag gepraat.

1 opmerking: