dinsdag 28 februari 2017

Over safe gesproken...

En over stappen overslaan gesproken ;).

Afgelopen weekend heb ik Lightning met een halsring gereden. Niet voor de zekerheid het hoofdstel om gelaten, gewoon laten gebeuren! (Ik had wel de bak dicht gemaakt.)

Hij had momenten dat hij niet helemaal snapte wat hij moest doen en bij het opstappen wilde hij meteen gras gaan eten, LOL. De complexere oefeningen lukten nog niet zo goed, maar die hulpen komen anders door. Even wennen... In draf versnelde hij steeds als ik maar één been aanlegde om van richting te veranderen en een mogelijkheid tot vertragen heb je niet echt, buiten je zit. Elke keer als hij dat deed, schoof ik de ring naar voren en zette ik hem tegen het hek. Dat was al gauw niet leuk meer. Galop ging ook prima :D mits linksom, zijn stops bleven goed en de overgangen bleef hij ook doen. Ik vond wel dat ik voorover hing om de ring te kunnen vasthouden. Loslaten ging niet, dan hing de ring achter zijn oren.

Nog een bonus.... hij heeft niet met zijn hoofd geschud!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten