vrijdag 16 september 2016

Oefenen, oefenen, en nog eens oefenen

Een paar weken geleden zaten we aan de buis geketend voor de live stream van het EK voor Paints. Enerzijds om iedereen virtueel aan te moedigen en er een beetje bij te zijn, anderzijds om te zien wat er van je verwacht wordt op zo'n wedstrijd. Goh, wat kunnen al die jaarlingen dat trail toch al goed :s. Ik mocht toen nog blij zijn als we het zouden overleven. Vorig jaar wonnen we niet omdat we de minst goede waren (dat was misschien ook wel zo), maar zeker omdat we niet zo goed geoefend hadden als de anderen. Tja, zelf schuld. Dit jaar gebeurt me dat niet.

Sindsdien heeft Vicky er bijna elke dag aan moeten geloven! We oefenen in de bak, in de wei, in het bos, op de trailer, op wedstrijdlocatie, op trainingslocatie, op de poetsplaats, alleen, samen, etc... Het werpt z'n vruchten af, ze doet het goed en meestal nog graag ook nog.

Liefst had ik er voor de halter wat meer spieren op, dus gingen we toch maar wat longeren. Daar had ik haar voor het NK niet voor opgegeven, maar ze deed het zo goed dat ik erover twijfelde. Tot de dag dat ze besloot dat ze zich best kon omdraaien :(. Die training hebben we toch positief kunnen afsluiten, maar ik ging er niet weer aan beginnen om ellende te voorkomen. In plaats daarvan gingen we in het bos wandelen.

Inmiddels kan ze aan de hand meelopen, stoppen en draven, heel alert en ontspannen. Achteruit is nog wat moeizaam, maar we hoeven ons zeker niet te schamen. De trailobstakels zijn best leuk en gaan beter dan bij veteraan Lightning. Ze tilt haar voeten braaf op en gaat overal mee naar toe.

Morgen thuis weer oefenen, oefenen, en nog eens oefenen. Zo leuk en spannend tegelijk :)

Af en toe een tukje tussendoor

Halter: stilstaan is leuk!

Zelf in het bos blijft ze braaf staan

Achteruit voor de oefenperiode

Wat daar gebeurt is veel interessanter!

Grote jaarling....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten