zondag 22 mei 2016

PRAB PC spring classic

Deze eerste wedstrijd van het seizoen was al op 24 april, maar door alle drukte heb ik er nog niet over geschreven. Eens zien wat ik me er nog van herinner....

Het was vreselijk weer: 3 graden en regen, hagel, natte sneeuw en wind! We konden gelukkig kortbij de inrijhal parkeren en ik had alleen zijn benen gewassen. Gelukkig was hij redelijk schoon.

We deden mee in de Showmanship Novice Amateur en werden 2e van de 5. Navraag bij de jury leerde me dat mijn kleding wel wat flitsender mocht. Ik had een jeans aan met hem zoals voorgeschreven en had me niet de moeite genomen om mijn pakje aan te doen. Volgende keer beter. In de open werden we daarna 1e, het ging soepel en vloeiend. Het was de bedoeling om te oefenen omdat hij soms wat lui kan zijn in deze klasse, maar dat gebeurde niet.

Goed begin van de dag

De Trail in Hand ging erg goed, maar lag krap waardoor we één bocht niet haalden. De rest was ook goed, waardoor we 4e werden. Ik begin me wel langzaam af te vragen wat we nog kunnen doen om in plaats van 0 te scoren (gemiddeld) op een onderdeel, +1 te scoren.

Ons stekkie


Daarna kwamen de onderdelen onder zadel. Bij het inrijden was hij nerveus en ik was er niet alleen, dus in plaats van mijn routine te doen, deed ik wat ik dacht dat er van me verwacht werd. Lightning in de stress, ik in de stress, paniek in de tent met tranen en al...  In de Trail klasse durfde ik bij gevolg niet meer en eindigde in een DQ.

Ik raapte me bijeen en ging toch maar mijn eigen ding doen. De Horsemanship ging netjes, dat beginnen we langzaam onder de knie te krijgen en we werden 2e. We vonden dat reden genoeg voor een biertje!

Concentratie bij het bestuderen van de patterns

Als laatste kwam de Ranch Riding aan de beurt. Dit is een relatief nieuw onderdeel, wat ons op het lijf geschreven lijkt. Dit zou de eerste keer zijn dat we daaraan meededen en het ging geweldig. Ik vind dat zo leuk om te doen dat ik met een grote glimlach rondrij :D. Niks geen pleasure gepruts voor ons, maar wat wil je anders doen met je Paint? Reining en Cutting gaat ook weer wat ver. In de Trail is de rek er ver uit qua niveau, dus gaan we ons richten op dit leuke nieuwe onderdeel.

Ranch Riding scoresheet

We haalden de mooie score van 68,5 met de complimenten van de jury! Hier kunnen we zeker in verder :).

Ik heb er ook een filmpje van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten