maandag 9 mei 2016

Bezoek niet gewenst!

De nacht na de geboorte was rustig verlopen. Misty liet Roxy nog steeds niet uit de stal, maar ik wilde Misty toch even verzorgen: temperatuur opmeten, de enigszins gehavende uitgang schoonmaken en de staart wassen. Roxy's dagindeling bestond de eerste dag alleen nog uit slapen en drinken, dus ze ging op de klinkers liggen terwijl ik bezig was :o. Ik merkte ook dat ze al een beetje bang voor me was: één nacht geen aanraking en het is al voorbij.

Ik kon thuis werken die dag, dus met de monitor naast het bureau :D. Ze bleef toch de hele tijd in de stal (uit zichzelf). Ik maakte me daar wel wat zorgen om, maar ja, ik moest ze maar laten die eerste dag. Tegen de avond ging ze toch maar even richting wei, maar ze kwamen niet ver. Roxy hing ook meteen aan de stroom :( met als gevolg dat ze beiden heel hard terug naar de stal renden en niet meer durfden.

Vrijdag kwam er redelijk wat bezoek om het kleintje te bewonderen. Helaas was Misty hier niet zo blij mee. Ik kon op de monitor zien dat ze vriendelijk was naar de anderen als er niemand buiten was, maar bij elke bezoeker werd ze agressiever naar de andere paarden. Tegen de avond was het zo erg dat ze niet meer wilde eten en al rondjes lopende door de paddock iedereen wegjoeg. De nacht verliep ook erg onrustig.

Ik besloot alle bezoek af te bellen en ze een paar dagen rust te gunnen. In de loop van zaterdag was ze gekalmeerd en kreeg ik haar en Roxy weer mee naar de wei. Ik had voor hun een stukje apart met lekker veel gras. Dat beviel ze erg goed en Roxy begon haar benen te testen.



Even rusten voor moeder en kind

De eerste stapjes buiten de stal

Een zusje is reuze interessant!

Vermoeiend hoor, naar de wei lopen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten