zaterdag 18 april 2015

Energie

Een paar dagen geleden las ik dit artikel: take control and move

Het komt op twee dingen neer: beweeg je meer in het zadel om meer te ontspannen en doe actief oefeningen (in plaats van af te wachten).

"Don’t work to keep an even keel. Instead, get active while riding, and feel your confidence blossom."

Dit leek me wel wat en gisteren volgde een experimentje :D en wat was dat leuk, en wat gaf het een energie; zowel voor mij als Lightning. Hij werd alert en actief en ik stuiterde vrolijk in de rondte met als gevolg een vloeiende beweging (hoe tegenstrijdig dat ook klinkt, maar in plaats van zo hard mogelijk mijn best te doen om netjes te rijden, werkte dat loslaten veel beter). Ik bekeek video's van anderen en ook die bewegen in het zadel. Ik voelde me meteen een stuk zekerder en meer ontspannen en toen hij een sprong maakte (hij was wat voorwaarts geworden, haha), verkrampte ik niet.

En wat het belangrijkste was: ik had me toch een lol!
 
Vanmorgen las ik deze:
3 tips to glue you in the saddle
Die gaan we ook nog maar weer eens herhalen....

Over 3 dagen: ik verken mijn grenzen en ga vast een bericht schrijven over hoe ik in de heg beland LOL ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten