zaterdag 14 juni 2014

Gevecht?

Gisteren had ik les in Houtem en het was een waar gevecht. Hij was afgeleid, schrikachtig en een bruine pony was een ware bedreiging. Hij deed wel alles, maar het was zo zwaar. Ik kwam ervan aan het hijgen! Woensdag in het bos was hij ook al zo afgeleid en ging bijna achter een kudde manegeruiters aan.

De instructrice vroeg waar ik aan wilde werken, en ik wist zo gauw niks. Dat vechten leverde genoeg op om aan te werken! Op de wedstrijd van Westpoint was dat ook al zo en tijdens buitenritten de laatste tijd ook. Dit sluipt er zo langzaam in. Nu is Lightning altijd al een paard geweest dat niet graag gereden werd, maar ik ben gestopt met me daar druk over te maken. Het is òf rijden òf met pensioen en van dat laatste wordt hij zeker niet beter. Ook is hij een paard met buien en hij kan soms echt een boefje zijn. De meeste mensen kennen hem niet zo en zijn dan verbaasd als hij een keer zo is. Ook moet je streng zijn bij hem: geef hem een vinger en hij neemt je hele hand. Dat streng zijn heeft niet veel om het lijf, want hij is (als je het goed doet) snel onder de indruk. Van dat vechten moeten we af! En ik moet het verschil maken tussen hem aanpakken en aan het werk zetten.

Ik heb wel gemerkt dat hij beter aan het worden is (of ik krijg het er beter uit?), fase misschien? Nieuwe uitdaging geven? Ik heb het idee dat het best wat moeilijker/uitdagender mag, dus dat gaan we doen. Het is overigens geen fysiek verzet wat hij doet, maar mentaal: hij is met andere dingen bezig, onze "hengst". Het is wel leuk om te zien dat hij echt een heel goed paard kan zijn :D.

PS Misty is nog steeds op het dekstation waar ze met dat arm veulen al een week in een stal staat. Ovuleren, meid, dan mag je naar huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten