zondag 2 februari 2014

Misty's eerste dag bij ons

Vrijdagavond om 19:00 kreeg ik bericht van de verkoper dat ze op de vrachtwagen stond, klaar om te vertrekken.

Zaterdagmorgen kon ik haar in Beek gaan halen, ze stond al in een stal en was al gevoerd. Zo had ze even bij kunnen komen. Ze waren 10 uur onderweg geweest, dus dat viel mee.

Onderweg hinnikte ze veel, helemaal alleen op de trailer staan vond ze niks. Bij ons keek ze alleen een beetje gespannen, maar verder niks. We lieten haar in de rijbak en ik ging Lightning halen om kennis te maken.

We hadden ze allebei het halster om gelaten voor het geval dat, maar dat bleek overbodig. Neus aan neus, "jij bent ok".

Toen hebben we ze samen in de wei gezet, dat was beter want daar was gras (amper, maar toch vond ze iets groens te eten). Ze stond een hele tijd in de verte te kijken, want daar is bij ons altijd van alles te zien. Het stalletje vond ze maar eng.


Misty kan wel over de heg kijken.


Na een tijdje had ik gewisseld, want Lightning leek al erg verliefd en wilde Furi en Janka al niet meer erbij hebben. Ik heb toen Misty en Furi samen gezet en ook dat ging meteen goed en ze stonden neus aan neus. Misty was zo rustig en deed totaal niet lelijk of dreigend. Ze rook alleen aan alles en iedereen.

Janka vond dat ze niet aan haar mocht ruiken en legde haar oren plat. Voor diegenen die Janka kennen, meer doet ze niet en andere paarden negeren dat gedrag. Het was grappig om te zien dat Misty daar netjes voor aan de kant ging, wel onder protest.



De hooibakken gevonden onder toezicht van Lightning.
Bij het voeren werd Janka onrustig omdat Furi om het hoekje verdwenen was en vond ik het moment rijp om ze samen te zetten. Snel even afstemmen met de eigenaar en de zorgvuldig opgezette splitsing van de weides werd weer afgebroken.

Welkom Misty, je maakt een leuke eerste indruk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten