maandag 30 april 2012

Tweewieler

Op de dag dat ik op vakantie vertrok (10 mrt), heb ik het klaar gekregen om nog gauw even een tweewieler (sulky) te kopen! Via via, en een instapmodel met wat schade tegen een gunstige prijs. Meenemen die handel!!

Ik wilde er al jaren een hebben. Zelfs voordat ik begon met mennen leek me dat al het ultieme. Je beweegt mee, maar hoeft er niet op. Echter, het werd me door iedereen afgeraden. En wie ben ik om zelf op mijn gezicht te gaan, dus ik luisterde braaf en kocht er geen. Totdat ik (ook inmiddels alweer jaren geleden) met een vriendin op een tweewieler achter een vlotte Haflinger hing. Wat was dat leuk!! Nu moest ik er toch ook een hebben. Maar op stal was er geen plek meer voor, dus ging het plan in de ijskast. Bovendien was het alleen leuk in stap en galop. In draf was het een marteling.

Totdat ik die kans kreeg vlak voor de vakantie. Na de vakantie meteen nieuwe onderdelen besteld (na wat meetwerk) die dan eindelijk geïnstalleerd konden worden. De eerste keer was de menleraar erbij zodat alles goed in evenwicht kon worden ingesteld en ik niet meteen brokken zou maken.

Eerst stapte ik voorzichtig het erf af (het ding heeft geen remmen LOL), maar al gauw ging het in draf. Wat is dat leuk: spontaan begin ik dan dingen te roepen in de trant van "Yippieeeeeeeeh!". Gelukkig is mijn tweewieler wel erg comfortabel in draf (en goed afgesteld). Daarna ook maar even in galop :). Berg af ging ook goed, even balanceren en weer berg op.

Het enige kleine nadeel is dat het wagentje erg laag is en ik dus tegen zijn billen kijk. Ik kan zo zijn gemoedstoestand niet beoordelen en de kuilen in de weg niet zo goed zien.

In ieder geval gaan we gauw weer! En we verheugen ons vast op de winter, want het wagentje is om te bouwen tot slee!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten