zondag 29 april 2012

Massagecursus

Op een bevriende stal werd een massagecursus georganiseerd en of ik mee wilde doen. Dat leek me een goed plan. Ik had ooit al eens een Shiatsu massagecursus gedaan, maar die bleef vrij zachthandig en had met name ontspanning tot doel. Dit was echt sportmassage. Aangezien Lightning vaak stijf is, wilde ik dat wel leren, liever dan de zoveelste therapeut te laten komen.

De cursus werd gegeven door Fenna Tuinhof van http://www.equestrianmassage.nl/.

De dag begon met theorie over de spieren en welke technieken we zouden leren. Na de lunch gingen we in paren met onze paarden aan de slag. Lightning was mee als proefkonijn. We begonnen met voelen. De gehele bovenlijn werd zacht en langzaam afgetast om te zien op welke plekken het paard reactie gaf. Hier werden ze heel ontspannen van en je kreeg vast een idee waar je specifiek op kon letten. Daarna kwamen de druktechnieken. Lightning kreeg de voorhand behandeld en daarna pakten we verse paarden.

We hebben erg veel technieken geleerd en tevens oefeningen om bepaalde spieren te training. Ik hoop dat ik het allemaal kan onthouden! We hebben er een handleiding bij gekregen, dus die zal ik in het begin zeker nodig hebben!

We hadden een leuke en leerzame dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten