zaterdag 26 november 2011

Geen nieuws, goed nieuws?

Al bijna twee weken niet meer geschreven.... niet dat er niks te melden valt, het kwam er gewoon niet van.

Het gaat op dit moment best goed met hem. Vorig weekend en de dagen erna had hij weer een dip en at slecht van het hooi. Dan is het wat drukker op het betonstuk en dan durft hij niet. De energie neemt dan af en ik wil hem toch zijn beweging geven. Dan zakt hij in en wil niet meer. Begin van de week heb ik hem dan weer "apart" gezet om hooi te geven. "Apart" omdat het een stukje achter de rijbak is waar twee voerbakken staan. Hij kan er zelf in en uit. Daar kan hij ongestoord eten, mits de andere paarden niet merken dat daar hooi ligt. Donderdag stond hij te eten aan een hooiruif toen ik kwam en later stond hij ernaast te slapen. Dan zal hij de buik wel vol hebben! Gisteren had hij zelfs de ruif voor zich alleen. Je merkt dan meteen dat hij brutaler is. Met longeren dreigde hij zelfs even met bokken :). (Dat ik daar al blij mee zou zijn!! Er zit léven in!)

De dip deze week ging ook samen met een vieze wond op zijn rug. Ik wilde de haren weghalen, maar ze zaten vast aan een lap losse huid die ik zo kon optillen. Getsie. Weer maar de wondzalf gepakt en terwijl ik mezelf probeerde af te leiden mijn hand daarin gestopt om de zalf erop te doen. Dus weer een paar weken geen zadel op zijn rug; ik heb de lange lijnen uit het stof gehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten