maandag 14 november 2011

Dierentolk

Uit nieuwsgierigheid en de richting een beetje kwijt, heb ik een dierentolk ingeschakeld om Lightning te vragen of ik goed voor hem zorg en of hij weer wil verhuizen en op stal wil staan.

De gedachte is dat dieren beelden doorgeven, zonder toekomst of verleden, zonder interpretatie. Herinneringen kunnen wel voorkomen, maar zijn niet tijdsgebonden. De dierentolk beschijft die beelden dan voor mij. Sommige dingen waren herkenbaar, sommige dingen totaal niet. En soms wordt je weer op signalen gewezen die je hebt leren negeren, soms denk je iets te zien waar hij geen last van heeft.

Wat gaf hij door?
-          vos paardje
-          gepaste plek in de kudde
-          jagen en gejaagd worden
-          achteruit lopen
-          dekken
-          nieuwe paden
-          koets + vrijheid
-          overdreven lichtrijdend meisje
-          spanning bij rijden
-          aanhoudende buikpijn
-          banaan
-          voorhoeven pijn
-          over de kop in de sloot
-          niet zielig

Wat me opvalt is dat er geen paardenvrienden uit zijn verleden naar boven komen en ook geen andere mensen buiten mijzelf. Hij laat Klavier niet zien, en ook geen andere weiden. Het vosje kan Furi zijn, zijn nieuwe vriendin, hoeft natuurlijk niet. Het overdreven lichtrijdende meisje ben ik waarschijnlijk zelf en het is geen nieuws dat rijden geen vrolijke bezigheid is voor hem. Mijn spanning en onvermogen om fatsoenlijk mee te bewegen verbeteren maar heel langzaam. Wel fijn om te horen dat hij koetsen zo fijn vindt als ik dacht.

Van die buikpijn schrok ik zelf wel even. Ik kwam naast haar en hem staan toen ze dat zij, raakte hem aan en kreeg zelf een golf van misselijkheid over me heen. Later toen ik terugdacht, heb ik daar een tijd geleden de DA voor laten komen. Hij had steeds zo’n kramp. Volgens de DA was het niks. Het is ontstaan na ontwormen met Moxidectine. Hij had al jaren last van diaree (ook geen ramp volgens de DA, kwam door kuilvoer), en toen ik een keer op wormen heb getest kwam eruit dat hij een hoge besmetting van Strongyliden had. Normaal ontwormde ik altijd met Ivermectine, en dat doodt de spoelworm zelf wel maar de larve niet. Sinds die ontworming heeft hij geen diarree meer gehad, maar had hij wel steeds kramp. Omdat de DA zei dat het niks was, heb ik het verder genegeerd. Met het slechte eten werd het wel weer erger. Nu heb ik een licht verteerbare brok gekocht. Baat het niet…. Verder zal het helpen als hij gewoon beter gaat eten en daar dan 24h de kans voor krijgt. En die banaan heb ik voor hem gekocht, maar die werd direct uitgespugd zoals ik verwacht had. LOL.

Bij de pijn in de voorhoeven kan ik me zelf niks voorstellen. Kan evt. zijn gevoeligheid op stenen aangeven, maar hij draagt hoefschoenen als hij gereden wordt en hij is nooit bevangen geweest (klop-klop).
Ook het over de kop in de sloot is bij mijn weten nooit gebeurd…. Hij viel vroeger wel regelmatig, maar in een sloot?? Het was het beeld wat ze doorkreeg toen ik naar een trauma vroeg dat me kan vertellen hóe hij zijn nek gebroken heeft. Het was voor mijn tijd zei ze. In een vorig leven dan zeker? I.i.g. kan ik deze niet verklaren.

En niet zielig? Kom maar op, stoer paard! Laat maar zien wie je bent. Aangezien ik van verhuizen wel een gewoonte heb gemaakt (nieuwe paden), ga ik proberen hem in Raar te laten. Het vergt aanpassing van zijn kant, en loslaten van de mijne. Of ik hem er een plezier mee doe, weet ik niet, maar hij kan zo i.i.g. natuurlijker leven en hij heeft even geen verhuisstress.  

Ik moest nog het meest lachen om het wevende paard... dat doet er inderdaad een!

De tolk schreef zelf ook een verslag. Lees het hier (ik ben trouwens Silvia ;)).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten