zaterdag 11 juni 2011

Bokken naar de baas

Vrijdag regende het en zag Lightning weer mooi effen bruin. Nog maar eens longeren? Dat is echter zijn hobby niet en hij uitte dat door eerst zijn ogen weg te draaien en toen ik daar niet van onder de indruk was, maar eens flink in mijn richting te bokken. Ik heb dat zo een rondje of twee aangezien en hem toen maar omgetrokken. Door zijn gebrek aan balans, heeft dat wel effect en is het gedonder meteen afgelopen. Ik vind het best om naar het paard te luisteren, maar dan zegt hij toch echt "laat mij maar in de wei bij mijn maatje en mijn gras"!

Zaterdag mocht hij weer met Beau mee naar buiten. Beau begint het langzaam te leren en uit te proberen wat wel en niet hoeft in een andere omgeving. Wegkruipen achter Lightning bevoorbeeld. Als ze dan achter hem uit moet, wil ze niet meer! Iets om aan te werken.
De laatste paar keren buiten had Lightning zelf ook ontdekt dat hij kon (proberen) om om te draaien en weg te wezen. Alsof hij ineens ontdekt had dat er enge dingen zijn. Daar begon hij weer mee. Toen ben ik even iets daadkrachtiger geweest en het was over. Hij is echt een paard waar je af en toe even boos op moet worden. Bij sommigen werkt dat niet, en bij hem is het andersom. Hij gaat steeds minder goed luisteren als je het alleen netjes vraagt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten