maandag 21 maart 2011

Avondzon


Even genieten...
Althans dat was de bedoeling na twee dagen genieten dit weekend. Na 5 minuten met hem onderweg te zijn erger ik me al rot. Je moet hem haast met een tractor van het terrein af slepen en als ik hem dan tot aan de bosrand gesleept heb (200m), moet hij eerst plassen. Slim genoeg doet hij daar vrij lang over. Dan daar omhoog. Omdat het smal is, moet hij achter me lopen. Dat is ook prima, maar het touw staat op spanning. Ik accepteer dat nie,t dus na “niet reageren op druk” volgt een ruk! Daar wordt meneer slecht gehumeurd van (en ik ook!) en wordt hij gespannen. Waarschijnlijk bouwt hij spanning op doordat hij harder moet lopen (lees vluchten) dan hij zelf wil. Verwend? Ik probeer dan zodra hij wel loopt de spanning weer af te bouwen door hem wat aan het werk te zetten. Maar dan is alles eng en spannend en loopt er een gespannen veer naast me. Gespannen doorlopen is ook niet goed. Na een uur lukt het dan pas om spanning af te bouwen. Dit is een neerwaarste spiraal L en daar wil ik natuurlijk wat aan doen. Want mijn doel is een tevreden paard dat graag werkt. Het is zo jammer want het is zo’n fijn paard als hij zicht ontspant.
Vanaf vanavond ga ik proberen om zonder spanning voorzichtig op te bouwen om steeds een beetje harder te lopen. Ik WEET namelijk dat hij het wel kan (zie zaterdag http://lightningph.blogspot.com/2011/03/kinderpony.html)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten